torsdag 23 april 2009

Jag kan inte säga annat än att tiden med Rick och piraterna var fantastisk. (Det låter som om vi har graduerat från skolan, kära nån.)
Vi var ett tjugotal, några kom och gick, och när jag var mer bekväm med alla dessa människor jag aldrig hade talat med förut hade jag inget annat än roligt.
Trött och glad kom jag sedemera hem efter tal, flygbladsutdelning och middag och kokade te åt en hårt arbetande partiledare. På oprder kom han senare ut och satt och talade med mig i soffan på personlig nivå - och han är alldeles underbar även utanför politikens ramar. Vi har även ett par gemensamma förtjusningar; fåglar och te, och Artemis accepterade honom som en i flocken. Alastor var lite mer reserverad, men jag vet ju att han egentligen föredrar damer.

Dagen efter kom vi på att vi inte alls behövde åka inom Växjö, bussen till Halmstad går ju via Alvesta så herr Falkvinge fick en och en halv timme på sig att jobba på morgonen, efter en trevlig frukost för två.

Also, lite i efterskott: jag har inte legat med Rick Falkvinge, jag röstar Pirat i alla fall, kära Politikerbloggen.

Eftersom jag ändå är inne på Kapten R, har ni läst hans tjusiga blogginlägg om domaren i TPB-målet? Satir i en av sina bästa former.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar