torsdag 19 mars 2009

Igår, när jag och sambon åkte in till City Gross för att handla (fyra kassar mat, minsann!) hörde vi en bit av Kvällspasset i P3.
De talade om gammelmedia - detta uttryck som framför allt har myntats med hjälp av det kära Piratpartiet. Först smålog jag, det är intressant när man märker ett nytt uttrycks spridning. Sedan kände jag mig nödgad att sticka upp ett pekfinger i luften och pipa lite.

Programledaren - sompratadealldelesförfärligtsnabbtsåattmanknapptmärkteatthanandades - talade som om radio INTE vad en del av gammelmedia. Han sa saker som att "Man har ju märkt i gammelmedia att..." och hänvisade då till tidningar eller tv. Strax därpå kläckte han ur sig "men vi har ju också nämnt det, här på radion!"

För radio är ju inte alls gammelmedia.

1 kommentar:

  1. Webradio kanske ;)

    Men visste inte du att TV kom lååååångt innan radio? Det var pelle i högdalen som tänkte: "men om jag tar bort skärmen på min tv, fast har kvar högtalarna, så kanske jag får ett nytt media!"

    SvaraRadera