måndag 30 mars 2009

Igår hade vi årsmöte med Ung Pirat Växjö. Det gick bra, jag fick sitta kvar som ordförande, men övriga styrelsen ser lite annorlunda ut. Min kära Sara är numera min sekreterare, Claes min kassör. Daniel blev vice sekreterare och Martin&Mimmi ledamoter. Det är ett bra gäng!

Det dök upp en nykomling också. Jag känner mig tveksam till denne - det är kanske fånigt av mig, men han hade knappt varit inne i två minuter förrän han talade om att styrelsen kunde bli korrumperad och välja om sig själva vid nästa årsmöte ifall denna fick vara valberedning. Alltså, visst, vi gjorde så i år, med vad annat kan vi göra med sex aktiva medlemmar?
Jag kan inte låta bli att känna mig lite förolämpad och obekväm, människan har ju för tusan inte ens träffat oss. Dessutom blev det en vansinnig massa diskussioner om vilka som skulle utgöra valberedningen och jag känner mig i skrivande stund så förvirrad att jag inte minns om Claes eller Martin skulle utgöra ena halvan. Nykomlingen fick utgöra den andra.


Nå! Det löser sig nog. Det är ett helt år kvar tills jag behöver fundera över hur valberedningen funkar! Till dess har jag Sveriges bästa styrelse att jobba med <3




I morgon drar IPRED igång. Akta er.
Och rösta pirat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar