fredag 13 mars 2009

Min lilla, söta Ophelia har efter mycket om och men lagt ett litet ägg. Titta så fint, alldeles vitt och ovalt och pyttepyttelitet! Skalet ser ut att vara ganska tunt, men det kanske bara är jag som jämför med hönsägg?
Tänk att det kanske finns ett pyttelitet djur där inne. Jag får fjärilar i magen bara av att tänka på det - en pytteliten bebis som en dag får små fjun. Om det blir ett gossebarn ska det heta Fjunis, banne mig.

Undrar hur man könsbestämmer hybrider utan att ta blodprov?
Fast det är klart, det är inte alls säkert att det blir något. Jag har inte sett Ludde på hennes rygg, men hon har våldfört sig på honom minsann!

Nu ska jag ta hand om min bakfulla sambo.
Puss!

1 kommentar:

  1. Aww, påminner om när min "Ella" la ett litet ägg, eller fyra stycken faktiskt. Tre av dem kläcktes. En av dem åt jättemycket så vi döpte honom till "Svullo". ^^"

    SvaraRadera